Докладніше про трамвайну рейку
Трамвай - один із популярних різновидів міського транспорту вік, якого налічує вже понад півтора століття. У принципі трамвай, як різновид залізничного транспорту може пересуватися будь-якими рейками, важливо тільки, щоб вони були розраховані на необхідне навантаження. Однак в умовах міських вулиць звичайна рейка може перешкоджати пересуванню іншого транспорту, тому в таких випадках використовуються спеціальні трамвайні або жолобчасті рейки, які завдяки можливості їх заглиблення вдало інтегруються в дорожнє полотно.
Як і залізничний, цей вид рейки покликаний приймати та передавати навантаження від ваги вагона, рівномірно розподіляючи його на опори, надавати руху правильний напрямок та забезпечувати мінімальний опір коченню коліс, крім того, він виконує функцію зворотного струмового дроту.
Виготовляється рейка трамвайна згідно з вимогами технічних умов ТУ 14-2Р-320-96 і є металевою балкою, в поперечному перерізі якої крім підошви, головки і шийки (як у звичайної залізничної рейки) присутня ще й губка, відокремлена від голівки жолобом , в який попадає реборда колеса.
За технічними умовами випускається два типи рейки Т58 і Т62, обидва мають однакові основні зовнішні розміри:
Відмінності один від одного полягають у деяких розмірах губки, а, отже, і в площі поперечного перерізу та масі рейки:
Випускається рейка з двома отворами для кріплення на кожному кінці або без них.
Довжина рейки становить 12,50 м, ±10 мм.
Твердість рейки має бути не менше 260НВ, тимчасовий опір – 840 Н/мм?.
При виробництві рейки трамвайної використовується вуглецева сталь марки М76 та Е76, технічними умовами допускається використання сталі марки М75 та Е75. Сталь для виробництва трамвайних рейок має бути еластичнішою, ніж для залізничних, тому що радіуси скривлення трамвайних колій значно нижчі за залізничні і досягають кількох десятків метрів.
Рейс трамвайний жолобчастий чудово вписується в різні дорожні покриття: асфальтові, бетонні, бруківку. Однак слід враховувати, що у разі забруднення жолоба при високій швидкості пересування трамвая зростає ймовірність його сходу, тому що трамвайне колесо діаметром 780 мм має відносно не високу реборду - всього 18 мм. Тому незамінні в умовах міських вулиць і перехресть жолобчасті рейки на великих пустельних перегонах, де трамвай може розвивати значні швидкості, замінюють звичайними широкопідошовними залізничними рейками типу Р50, Р65, сумарна довжина яких може досягати до 60 - 65% розгорнутих. >
Жолобчасті
Тип рейки | Стандарт | Розміри, мм |
Секція S см² |
Маса 1 метр рейки кг |
||||||
H | B | C | C1 | C2 | E | R | ||||
60R1 (Ri60-R10, Ri60) | EN 14811 | 180,00 | 180,00 | 113,00 | 56,00 | 36,00 | 12,00 | 10,00 | 77,19 | 60,59 |
60R2 (Ri60-R13, Ri60N) | EN 14811 | 180,00 | 180,00 | 113,00 | 55,80 | 36,30 | 12,00 | 13,00 | 76,11 | 59,74 |
55R1 (Ri55NK) | EN 14811 | 150,00 | 150,00 | 113,00 | 56,00 | 36,00 | 12,00 | 13,00 | 70,64 | 55,45 |
59R1 (Ri59-R10,Ri59N) | EN 14811 | 180,00 | 180,00 | 113,00 | 56,00 | 42,00 | 12,00 | 10,00 | 75,12 | 58,97 |
59R2 (Ri59-R13,Ri59N) | EN 14811 | 180,00 | 180,00 | 113,00 | 55,80 | 42,50 | 12,00 | 13,00 | 74,07 | 58,14 |
54R2 (41GPU) | EN 14811 | 152,50 | 141,50 | 115,6 | 56,20 | 41,00 | 13,00 | 13,00 | 69,11 | 54,25 |
T58 | GOST | 180,00 | 150,00 | 107,00 | 58,00 | 35,00 | 12,00 | 9,00 | 73,36 | 57,59 |
T62 | GOST | 180,00 | 150,00 | 116,00 | 58,00 | 35,00 | 12,00 | 9,00 | 79,04 | 62,05 |
Блок рейок
Тип рейки | Стандарт | Розміри, мм |
Секція S см² |
Маса 1 метр рейки кг |
||||||
H | H1 | B | C | C2 | M | U | ||||
LK1 | AT/09-2011-0116-01 | 70,00 | 73,00 | 156,00 | 115,00 | 56,00 | 23,00 | 36,00 | 73,48 | 57,68 |
Тип рейки | Стандарт | Розміри, мм |
Секція S см² |
Маса 1 метр рейки кг |
|||||
H | B | C | D | E | F | ||||
49E1 (S49) | EN 13674-1 | 149,00 | 125,00 | 67,00 | 51,50 | 14,00 | 27,50 | 62,92 | 49,39 |
50E6 (U50) | EN 13674-1 | 153,00 | 140,00 | 65,00 | 49,00 | 15,50 | 28,00 | 64,84 | 50,90 |
54E1 (UIC54) | EN 13674-1 | 159,00 | 140,00 | 70,00 | 49,40 | 16,00 | 30,20 | 69,77 | 54,77 |
90ARA-A (TR45) | AREMA | 142,90 | 130,20 | 65,10 | 37,30 | 14,30 | 25,40 | 56,90 | 44,64 |
115RE (TR57) | AREMA | 168,20 | 139,70 | 69,10 | 42,80 | 15,80 | 28,50 | 72,56 | 56,89 |
S31 | NF A 45-310 | 125,00 | 106,00 | 56,00 | 39,70 | 12,00 | 20,30 | 39,97 | 31,57 |